Nové nutriční doporučení kanadské vlády doporučuje příklon k rostlinné stravě na úkor masa a mléka.

Kanadská vláda v novém doporučení dramaticky přehodnotila rady, které dává Kanaďanům, jak jíst, včetně výslovného upřednostnění rostlinné stravy na úkor masa a mléčných výrobků.

Nutriční doporučení je jednou z nejdůležitějších publikací federální vlády, jejíž vliv se projevuje v ordinacích lékařů, školních jídelnách, nemocnicích a domácích kuchyních po celé zemi. V posledních čtyřech desetiletích průvodce vypadal víceméně stejně a radil Kanaďanům, aby jedli pokrmy složené ze čtyř základních skupin potravin.

Ale nová příručka, která byla zveřejněna v úterý – první významná aktualizace za více než 12 let – tento vzorec radikálně mění. Již nemá samostatné kategorie „maso” a „mléčné výrobky” – nebo čtyři odlišné skupiny potravin. Také zmizely velikosti a počty porcí. Místo toho si kanadské ministerstvo zdraví vybralo jednodušší přístup: Nový průvodce ukazuje obrázek talíře, z poloviny pokrytý ovocem a zeleninou. Druhá polovina je rozdělena na celá zrna a „bílkoviny”, což je nová kategorie, která obsahuje maso, mléčné výrobky a rostlinné potraviny, jako jsou například cizrna a tofu.

Kanada_food_guide.jpgZdravé stravován je podle nového průvodce více než jen zdravé potraviny. Je to také o tom kde, kdy, proč a jak jíte.

Kanaďanům radí:

Mějte na paměti vaše stravovací návyky

  • Dejte si na jídlo dostatek času
  • Všímejte si, kdy máte hlad a kdy jste nasycený

Vařte častěji

  • Plánujte, co budete jíst
  • Do plánování a přípravy pokrmů zapojte ostatní

Radujte se z jídla

  • Kultura a tradice mohou být součástí zdravého stravování

Jezte ve společnosti

Sdílej